هلال دوستی


هلال دوستی


(اوست رحمتی برای جهانیان)

" مهمترین مطلب ، فهمیدن حق این شب و روز است . و این مطلب از آنچه درباره نعمت وجود رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) و نعمت بعثتش، فهمیده مى شود، زیرا کسى بالاتر از رسول خدا نیست . او سرور تمامى مخلوقات و شریف ترین و نزدیک ترین آنها به خدا و محبوب ترین آنها نزد خداست.

اوست «نور اول » «حجاب اقرب » «عقل اول » و «اسم اعظم » و هیچ پیامبر و فرشته نزدیکى به خدا، نمى توانند به این صفات برسند و اوست رحمتى براى جهانیان .

بنابراین به اندازه شرف وجود او که شریف ترین موجودات است و به اندازه خیرات مبعث شریفش ، شرف این روز و نور و خیر و برکات آن بیشتر مى شود و به همین اندازه حق شکر آن براى امت و شیعیانش در نزد عقل بیشتر مى شود.

اى عاقل ! فکر کن آیا آنچه را گفتیم قبول دارى؟ اگر قبول دارى باید جدیت کنى و احتیاج به تشویق ندارى . زیرا خیر خود به خود انسان را مجذوب مى کند و اگر قبول ندارى یا باید از عقاید اهل اسلام خارج شده یا خود و قلبت را اصلاح کنى تا ایمان پیدا کنى.

ولى گمانم این است که کوتاهى اغلب مسلمین در این موارد به جهت قبول نداشتن و بى ایمانى نیست - پناه بر خدا - بلکه به خاطر غوطه ور شدن در زیبایی هاى این دنیاى پست و فریب خوردن از آن است .

آنقدر سرگرم رقابت براى به دست آوردن مادیات شده اند که از این امور غافلند و تا دیدار قبر از این سرگرمى باز نمى ایستند. یاد دنیا دل هاى آنان را از یاد خدای شان و فهم مبداء و معادشان باز داشته است .خلاصه سالک باید با تمام توان سعى کند این روز آنچنان که باید بزرگ داشته شود و نعمت بعثت و نور و برکات و بزرگترین سعادت ها و خیراتى که پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) آورده است را آنگونه که باید، بفهمد.

اگر ببیند خوشحالى او در جشن و سرور دنیایى به همین اندازه یا بیشتر است، باید پستى نفس و وارونگى قلب خود را اصلاح نموده و از صفات حیوانى و عالم طبیعت فاصله گرفته و خود را به عالم نور نزدیک نماید. ..."

منبع:خبرآنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->